Mudahnya naik pangkat dalam UMNO

>> Monday, April 20, 2009

1.Semalam 19/4 YB Hamidah ADUN Sungai Rapat diberi anugerah Dato' daripada Sultan Perak.Tahniah! 2 bulan lepas dinaikkan pangkat daripada ADUN biasa menjadi EXCO kanan di bawah pentadbiran kerajaan pintu belakang Dr.Zambry.Selepas itu dilantik menjadi Ketua Wanita UMNO Perak.

2.Apa jasa Hamidah?Hanya pemegang diploma akaun.Dalam sidang DUN Perak pada November 08 beliau telah menimbulkan kekecohan di DUN Perak kerana mengungkapkan satu kenyataan menghina orang-orang India di Malaysia."Kalau jumpa orang India dan ular bunuh India dulu baru bunuh ular" kata Hamidah sehinggakan Tajul Rosli sebagai Ketua BN di DUN Perak ketika itu minta Hamidah pohon maaf kepada sidang.Jasa beliau yang lain adalah peranan di belakang tabir bagi membolehkan 3 ADUN PR belot menyokong UMNO/BN.

3.Walaupun bukan pemimpin yang terbukti bijak atau terpelajar tetapi kerana peranan kotor dan tebalnya fikrah perkauman yang beliau pamerkan tak pasal-pasal jadi orang besar UMNO Perak sekarang.Senangnya naik pangkat dalam UMNO!

4.Dalam UMNO Perak ramai lagi yang pandai dan berkebolehan tapi tak laku kerana kurang pandai mengampu.Contohnya ADUN Candan (Arkitek),ADUN Hulu Kinta (Peguam),ADUN Manjoi (Bekas Pegawai Kanan Kerajaan).Tak ade can mereka nak naik pangkat.Buang masa hidup dalam UMNO!!!!

Dari Peraknangis.blogspot.com

GreenBoy : Bukan setakat buang masa, buang duit, buang maruah dan buang segala-galanya, dan sebab tu ler rakyat nak buang UMNO/BN ke Sungai Perak.

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP