Macam dulu Juga

>> Friday, December 12, 2008

Akhirnya tanpa gangguan para penyodol projek, teman dapat menebual dengan YAB Dato' Seri Hj Nizar Jamalludin dengan aman dan penuh ukhwah. Agak-agaknya apa le yang diceritakan oleh YAB tu, sampai teman terpaku macam getah buku.

Sebenornya teman memang hormat YAB Dato' Seri sebelum di jadi MB lagi, keihklasannya, fokus dan komitmen yang tinggi dalam perjuangan, memang layak pun di tempat itu.

Semua orang PAS masih ingat lagi bila kita melancarkan dana Qarhdul Hassan untuk membeli banggunan PAS, teman rasa kalau orang lain mau 'tumpo' tengah jalan, dia boleh pusing satu Negeri Perak untuk menceritakan tentang perlu dan kebaikan Skim Qardul Hassan, kome bayangkan PAS Perak ada 24 kawasan, dia turun tiap-tiap malam.

Teman rasa sudah sampai masanya kita kena nilai sendiri tahap perjuangan kita, kalau dulu tak duit pun boleh buat program yang besor, sekarang ni kalau tak ader projek dah macam hilang punca nak buat program.

Teman teringat pesanan YAB dalam Liqo' Al-Fikr baru-baru ini, kita dah menerajui Negeri ini apa masalahnya lagi, kita boleh dakwah semua ketua-ketua kampung dan kalau kita buat program ramai masyrakat yang akan datang ini le masanya kita nak sampaikan dakwah kita kepada mereka.

Kepada penyondol projek teman minta maaf ye.

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP