SIHIR & SYIRIK ADA DALAM BANGGUNAN UMNO

>> Thursday, March 19, 2009

BANGUNAN UMNO DIJAMPI DAN AKAN DIBOM?

Hari ini, Malaysiakini memberitakan bahawa pihak polis menemui dua kertas putih yang mengandungi tulisan jawi dan satu kayu kecil yang dibalut dengan kertas putih. Kes ini masih belum dapat memastikan siapakah dalang yang melakukan perkara tersebut. Adakah Pak Lah gunakan jampi? Atau beliau cuba dipergunakan? Adakah Pak Lah kerap tidur sebelum ini disebabkan jampi ini?

Persoalan ini tidak dapat dijawab oleh mana-mana pihak walaupun pihak polis sendiri. Telah dilaporkan juga bahawa terdapat skuad pemusnah bom yang berkawal di situ, iaitu di bilik Pak Lah. Tetapi, dalang yang meletakkan jampi tersebut tidak diketahui oleh sesiapapun walaupun terdapat skuad pemusnah bom yang sedang berkawal di situ.

Apakah bangunan UMNO akan dibom? Atau ketika ini, ahli UMNO sedang dijampi? Atau.. atau.. dan atau… Tiada sebarang jawapan. Fail misteri ini, sepatutnya dikaji dengan teliti dan betul oleh pihak polis dengan segera memandangkan Perhimpunan Agung UMNO tidak lama lagi. Adakah Pak Lah mati dibom? Atau dijampi? Atau apa sahaja andaian yang boleh dibuat.

Segala keputusan dan jawapan ini sudah berada di dalam pengetahuan Allah SWT. Dia Yang Maha Mengetahui, walaupun sehelai daun di Amazon gugur ke bumi. Siapakah dalang yang melakukan jampi ini? Siapakah yang merancang untuk mengebom Bangunan UMNO? Adakah mereka begitu mudah membuat perancangan jahat mereka?

Hakikatnya, mereka tidak sedar, makhluk di sekeliling mereka mendengar, dan melihat, bahkan menjadi saksi terhadap semua perancangan jahat tersebut. Adakah sekiranya Bangunan UMNO benar-benar meletup, adakah Pakatan Rakyat akan dituduh melakukan angkara tersebut? Tetapi, kita tidak perlu risau, semua makhluk akan menjadi saksi terhadap segala perancangan tersebut.

Sekiranya benar, Bangunan UMNO meletup dan Pak Lah telah dijampi, maka kita perlu sedar bahawa tiada seekor makhluk pun yang dapat memberi mudharat, atau memberi keuntungan, melainkan dengan izin Allah SWT sahaja. Sekiranya benar terdapat jampi-jampi di Bangunan UMNO hasil daripada perancangan jahat, maka sekiranya Allah tidak mengizinkan ianya memberi kesan, maka ia langsung tidak memberi kesan.

Begitu juga dengan bom. Sekiranya Allah tidak mengizinkan ia meletup, ia tidak akan meletup walaupun sudah diledakkan. Hakikat ini sudah pun terjadi, alat-alat jampi tersebut ditemui oleh pihak polis, menunjukkan bahawa Allah tidak mengizinkan ia memberi kesan dan mudharat. Maka, apakah kuasa manusia untuk dibandingkan dengan Allah SWT Yang Maha Kuasa? Siapakah manusia untuk dibandingkan dengan Allah SWT?

Anda juga jangan lupa, manusia-manusia merancang, tetapi Allah SWT mempunyai perancangannya, dan masa beredar berdasarkan perancangan Allah SWT, bukan berdasarkan perancangan yang diatur oleh manusia. Berwaspadalah supaya kita tidak lupa dengan Kuasa Allah SWT Yang Maha Besar. Bahkan segala tindakan tersebut disaksikan oleh semua benda walaupun kayu yang digunakan untuk menjampi tersebut.

Salam Perjuangan,

Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM

GreenBoy: Ishk apa nak jadi dengan UMNO ni, khurafat je dema buat, tu yang benci beno dengan Islam tu...

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP