BARU KAMU TAU NILAI HARGA PERJUANGAN

>> Sunday, March 08, 2009





























Sajak Tantang PPSMI

Lalu, aku sayu dan aku pilu;
lalu, aku ragu dan aku malu …
Buah ranum pada tangkai;
bahasa gugur dari hati,
sekali janji, sekali nafi;
sekali pancang,
sekali pincang,
iktibar apakah semua ini?
Lalu pemimpin angkuh berkata …
Aku apa peduli
Kalaupun Shakespear turun ke bumi!
Lalu Sasterawan Negara bersumpah lagi …
Jangan berikan undi,
pada mereka yang menghina bahasa sendiri.
Jangan diundi pemimpin yang …
bertelinga satu,
berlidah dua.
oleh
A. Samad Said -Sasterawan Negara)

GreenBoy- Tahniah Pak Samad kerana baru tahu puisi perjuangan, kami tak marah walaupun kita sudah lama tahu tetapi kita baru sahaja faham erti perjuangan.. susah dan pedih.

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP