ISTERI NAJIB NI PAHAM KE APA YANG DIA CAKAP!! MENGONG

>> Wednesday, March 16, 2011



KP : apa kena mengena tsunami dengan teknologi hijau, apa yang dia ni faham dengan teknologi hijau dan apakah negara Jepun cikai dari segi teknologinya.

Read more...

Ahmad Fedtri Yahya pengacara TV3 sertai PAS?




Pengacara TV3, Ahmad Fedtri Yahya kelihatan di Talkshow bersama Bob Lokman di Kota Damansara sebentar tadi 16 mac 2011. Syukur alhamdulillah, ramai selebriti yang dekat dengan perjuangan kita.. Allahuakhbar!!

Read more...

IJTIMA' BULANAN PAS KAWASAN TAMBUN

>> Tuesday, March 15, 2011




Program Ijtima bulanan PAS Kawasan baru-baru ini diadakan di Dewan Serbaguna Taman Klebang Putra, kehadiran hampir 200 orang, pengisian malam tersebut telah disampaikan oleh AF Ust Nazri Din (bekas adun kubu gajah), beliau membentang kertas-kerja bertajuk mengisi kemenangan.

Solat Isya' , solat ghaib jenazah dan solat hajat telah diimamkan oleh AF Ust Loqmanulhakim Timb YDP Tambun.

Read more...

KEPADA MEREKA YANG NAK BUAT HUB HIBURAN DI TENGAH-TENGAH KUALA LUMPUR

>> Monday, March 14, 2011









Jangan kita ingat kita ni jauh dari linkaran api dunia dan kita kemungkinan tidak terkena tsunami yang maha dahsyat, jangan lupa bahawa kuala lumpur adalah dari struktur batu kapur yang sifatnya tidak kukuh..

Jadi kepada mereka yang hendak melaksanakan Hub hiburan tanpa henti tu.. supaya batalkan sebelum Allah tunjukkan kebesarannya kerana kamu semua mengecilkan Allah itu.

Read more...

KEMPEN ANTI SAMAN EKOR (KASE) - PR SEDIA KHIDMAT GUAMAN

Anda menjadi mangsa saman ekor? Ketahui hak anda!

APAKAH SAMAN EKOR?
-notis kepada pemilik kenderaan untuk memberi maklumat butiran pemandu kenderaan di bawah seksyen 115 Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang melakukan kesalahan
-dihantar ke alamat pemilik kenderaan yang terdapat dalam pangkalan data JPJ
- istilah rasmi bagi saman ekor ialah Notis Pol.170A

APA BEZA SAMAN EKOR DENGAN SAMAN2 YANG LAIN?
-saman ekor dihantar secara pos berdaftar kepada pemilik kenderaan
-dikeluarkan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) ke atas kesalahan memandu melebihi had laju
-saman2 lain dikeluarkan secara terus kepada pemandu kenderaan sejurus kesalahan dilakukan

APAKAH PINDAAN YANG DILAKUKAN OLEH KERAJAAN MALAYSIA TERHADAP AKTA PENGANGKUTAN JALAN 1987 YANG MENINDAS RAKYAT ?
i. memasukkan takrif imej yang dirakam ke dalam Akta Pengangkutan Jalan (Pindaan) 2010 yang bermaksud semua gambar yang diambil oleh PDRM/JPJ semasa operasi hadlaju sebelum pindaan ini tidak boleh digunakan di Mahkamah sebagai bukti.
ii. memperkenalkan AES iaitu penguatkuasaan automatik yang akan menguntungkan dua syarikat swasta : BETA TEGAP SDN. BHD dan COMMERCIAL CIRCLE (M) SDN. BHD yang mengendalikan sistem ini.
iii. selepas 28/2/2011 senarai hitam akan kembali dikuatkuasakan sedangkan saman ekor yang lama tidak boleh dikuatkuasakan kerana tiada bukti kesalahan dan tiada saman ke Mahkamah.
iv. memberi kuasa kepada JPJ/PDRM memasuki mana2 jalan termasuk jalan persendirian untuk menguatkuasakan Akta ini.

HAK ANDA?
1. saman sepatutnya dikeluarkan secara terus kepada anda sejurus kesalahan dilakukan
-kemungkinan kenderaan di dalam gambar adalah kenderaan bernombor pendaftaran palsu menyamai nombor pendaftaran anda!

2. anda tidak sepatutnya membayar kompaun jika tidak melakukan kesalahan!
-saman ekor hanyalah notis meminta maklumat

3. anda tidak perlu membuat semakan "online" di PDRM/JPJ jika tidak menerima saman ekor
-pihak berkuasa perlu menyerah sendiri apa2 notis kepada anda

4. JPJ tidak berhak menghalang anda memperbaharui cukai jalan dan lesen memandu hanya kerana anda tidak membayar kompaun saman ekor!
-PDRM/JPJ perlu mengeluarkan saman supaya anda hadir ke Mahkamah untuk menjawab tuduhan melakukan kesalahan tersebut. Selagi belum disabitkan dengan kesalahan, PDRM/JPJ TIDAK BERHAK melakukan hal tersebut.


Pakatan Rakyat akan menyediakan perkhidmatan guaman percuma untuk membawa kes saman ekor anda ke mahkamah melalui firma Tetuan Awi & Co.
Sila hubungi : 05-5271881 / 05-5271242 untuk maklumat lanjut.

Read more...

Adakah merayu undi di luar jarak 50 meter dari sempadan tempat mengundi adalah salah di sisi undang-undang?

Oleh: Hj Zulqarnain Lukman
(Penulis adalah seorang Peguam dan Pengarah, Jabatan Undang-undang Dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda PAS Pusat)

Seksyen 26(1)(e)(ii) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 (Akta 5) (“AKP”) menyatakan:

“Tiada seorang pun boleh pada hari mengundi dalam jarak lima puluh meter dari sempadan mana-mana tempat mengundi menyemak dalam mana-mana senarai nama mana-mana orang yang memasuki atau meninggalkan sesuatu tempat mengundi.”

Cuba saudara baca dengan teliti peruntukan di atas dan memahaminya menurut laras bahasa yang menjadi kelaziman biasa. Saya juga telah membaca sekali lagi peruntukan tersebut dan apa yang saya faham adalah bahawa semakan daftar pemilih boleh dilakukan pada hari mengundi ke atas mana-mana pemilih dengan syarat ianya dibuat melebihi jarak 50 meter dari sempadan tempat mengundi.

Saya cuba mencari kenyataan Suruhanjaya Pilihan Raya (“SPR”) berkaitan hal ini dan SPR telah menyatakan dalam laman webnya bahawa dengan pindaan tahun 2003 maka peruntukan seksyen 26B AKP yang sebelum ini membenarkan perlantikan ‘Perayu Undi’ dimansuhkan dan dengan pemansuhan itu maka ianya menjadi suatu kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya. Atas justifikasi yang sama, SPR melarang ‘pondok panas’ didirikan di kawasan tempat mengundi. ‘Pondok panas’ ini dikatakan punca berlakunya ‘tensions’ dan segala bentuk ketegangan serta kesesakan. Tambahan lagi, SPR sendiri telah mendirikan barong bagi maksud menyemak daftar pemilih dan untuk mengelakkan kekeliruan menggunakan daftar pemilih yang berbeza. Tempoh berkempen pula telah tamat pada malam sebelum hari pengundian.

Saya katakan bahawa SPR telah silap memahami peruntukan undang-undang ini. Pentafsiran sebegitu oleh SPR tidak berlandaskan prinsip pentafsiran undang-undang. Keutamaan menggunakan kaedah literal dalam pentafsiran peruntukan undang-undang harus diberikan perhatian melainkan pentafsiran sebegitu boleh mendatangkan maksud yang menyeleweng. Maksud Seksyen 26 AKP ini sangat jelas bahawa menyemak senarai nama pemilih di luar jarak 50 meter adalah dibenarkan. Tindakan SPR menggunakan alasan yang dikatakan menjadi penyebab pembatalan seksyen 26B AKP tidak munasabah untuk diterima kerana seksyen 26(1)(e)(ii) AKP boleh berdiri secara berasingan daripada seksyen 26B AKP. Seseorang hanya perlu membaca seksyen 26(1)(e)(ii) AKP untuk memahami bahawa pondok panas, aktiviti menyemak undi dan rayuan kepada pengundi boleh dibuat.

Jika kita menurut pentafsiran SPR maka bermakna seksyen 26(1)(e) AKP akan menjadi sia-sia. Tidak mungkin sesuatu seksyen yang wujud itu hanya sia-sia. Oleh itu, saya melihat cara SPR menetapkan hal ini adalah tidak lebih satu pemahaman yang silap. Kamar Peguam Negara seharusnya bertindak segera membetulkan tindakan songsang SPR ini sehingga menyusahkan petugas parti bertanding.

Berkaitan dengan hujahan mengenai SPR telah menubuhkan barong SPR dan oleh itu, barong parti yang bertanding sudah tidak relevan adalah tidak boleh diterima. Seksyen 26A AKP hanya memberikan kuasa kepada SPR untuk menubuhkan barong. Namun, kewujudan Seksyen 26A AKP itu tidak pula membataskan penubuhan pondok panas yang didirikan oleh parti bertanding.

Mengenai hujahan SPR yang menyatakan bahawa tempoh kempen telah tamat pada waktu tengah malam hari sebelum pembuangan undi maka saya katakan bahawa seksyen 26(1)(e) AKP adalah pengecualian kepada peraturan umum berkaitan larangan berkempen ini. Dalam hal pertentangan antara peraturan umum dan peraturan khusus maka peruntukan yang khusus itu harus digunakan dan diutamakan daripada peruntukan yang umum.

Seharusnya SPR lebih menumpukan kepada reformasi undang-undang daripada menimbulkan soal kecil berkaitan pondok panas, menyemak nama pemilih dan perayu undi. Jika dilihat sejarah pilihan raya di Malaysia saya tidak dapat mengingati apa-apa peristiwa yang tidak diingini berlaku disebabkan permasalahan yang timbul dari pondok panas, kempen merayu dan menyemak daftar pemilih. Aneh sekali, SPR enggan melayan tuntutan supaya diadakan pilihanraya yang bersih dan saksama. Tuntutan untuk menggunakan dakwat kekal dan peluang mendapatkan akses media secara sama rata sepatutnya lebih diutamakan. Sepanjang tempoh berkempen di Prk N.27 Merlimau dan N. 28 Kerdau kita dapat melihat berjuta wang ringgit ditaburkan kepada pengundi. Selain itu, segala infrastruktur asas seperti jalan raya dengan ajaibnya diperbaiki dalam tempoh 24 jam sedangkan jalan raya di kawasan itu sejak sekian lama tidak diperbaiki. Jentera kerajaan bertumpu dan berkampung di mana pilihan raya kecil dibuat. Adalah tidak munasabah SPR dengan begitu naïf menyatakan hal ini dibenarkan oleh undang-undang sedangkan SPR sendiri faham bahawa hal begitu tentu sekali mempengaruhi pengundi.

Oleh itu, saya menyeru kepada SPR untuk membuat pembaikan secara menyeluruh terhadap sistem pilihanraya di negara ini. Saya juga berharap kepada aktivis politik untuk meneruskan gerakan BERSIH dan mengadakan himpunan besar-besaran bagi memulihkan kembali sistem demokrasi yang sihat.

Read more...

MALAM REMAJA BERBAHASA GEGAR TMN MERU

>> Friday, March 11, 2011

MALAM REMAJA BERBAHASA AKAN MENGEGARKAN TAMAN MERU 2B

TARIKH : 12 MAC 2011 (SABTU)
MASA : LEPAS ISYA'
TEMPAT : PERKARANGAN PEJABAT PAS KAWASAN TAMBUN, TMN MERU 2B
ARTIST : YUS (MAY), BUDAK KDAS3, DEMO SILAT GAYONG, SAJAK PERUBAHAN & CABUTAN BERTUAH

MALAM INI REMAJA AKAN BERBICARA TENTANG PERUBAHAN!!!

Read more...

UMNO : KUME PUN BUAT RUMAH ORANG MISKIN JUGE

>> Thursday, March 10, 2011


Ini le projek yang UMNO buat, diorang pun buat jugak rumah untuk org miskin tetapi beza rumah depan dan rumah di belakang tu cuma beberapa kaki je besarnya dan materialnya batu dan satu lagi kayu, kalau boleh kita bayangkan ini standard untuk musolla di tepi jalan je. Inilah antara contoh rumah yang di bina oleh YBU (Yayasan Bina Upaya)

Cuba anda bayangkan apakah ini yang hendak dibanggakan oleh rakyat dengan pemerintahan UMNO.

Kelicapkuning : KP mana dapat gambo ni ? ni rumah orang ke atau musolla.. ce citer, ce citer, rakyat didahulukan

Read more...

IJTIMA' BULANAN PAS KAWASAN TAMBUN

>> Tuesday, March 08, 2011

Makluman untuk seluruh Ahli PAS Kawasan Tambun ke Program Ijtima PAS Kawasan Tambun spt butiran berikut:

Naqib Jemputan : AF Ust Nazri Din (bekas Calon Kubu Gajah)
Tempat : Dewan Serbaguna MK Land Klebang Putra
Tarikh : 6 R'Akhir 1432 - 11 Mac 2011 (jumaat)
Jam : Maghrib berjemaah

DI MINTA UNTUK MEMBAWA SEJADAH SENDIRI

Read more...

VIDEO YANG PERLU ANDA NILAIKAN

video
Dia mengajak berdebat di stadium dan Islam x anjurkan berdebat.. kalau stadium mini manjoi boleh tak? teman tlg ambik permit.


video
Dia kena tanya mengapa orang mengajak dia masuk badan politik, sebab dia ada potensi untuk menguntungkan rakyat disebabkan kehebatan dia menyampaikan ceramah, sepatutnya dia kena jawab saya ni ahli PAS

video
Dia kata kalau dia arahkan 160ribu pengikut dia jangan pangkah Nazri Din, nanti Nazri Din nak jadi apa? setahu teman le pengundi di kubu gajah ada 13ribu je mana datang lagi 147ribu (pengundi hantu ke), Nazri Din adalah calon PAS di Kubu Gajah, pada pilihanraya 2008 dia berjaya mengurangkan undi YB Ahmad Zainuddin, apakah dia tidak perasaan yang hampir 80% yang mendengar ceramahnya adalah ahli PAS dan kalau pimpinan keluar arahan kepada ahli-ahli untuk tidak pergi ke ceramahnya apa akan jadi pada dia?

video
Apakah ceramah yang dilakukan oleh PAS selama ini hanya semata-mata mengutuk dan mengumpat orang (nilai sendiri ceramah yang anda lihat sekarang), apakah dia tidak melihat ceramah Tuan Guru Nik Aziz, Tuan Guru Haji Abdul Hadi, dan lain-lain penceramah PAS ikhlas menyampaikan kebenaran kepada rakyat, apakah beliau tidak merasakan betapa beliau juga pernah di beri peluang untuk berceramah politik di pentas PAS? apabila sudah terkenal.. jawab sendiri

video

PAS For All adalah tag line kepada Parti Islam SeMalaysia PAS, yang disyurakan agar menampakkan bahawa Islam yang menjadi dasar kepada PAS boleh diterima oleh seluruh ummat, tetapi bukan orang yang nak menghancurkan Parti ini.


video

ehhh betul ke? tak bwak dalam mesyuarat pakatan pun.. ke perasan je? Nak uruskan al-barakah pun teruk ni kerajaan negeri..

Kami menjemput seluruh Ahli PAS Kawasan Tambun ke Ijtima PAS Kawasan Tambun yang disampaikan oleh AF Ust Nazri Din (bekas Calon Kubu Gajah) spt butiran berikut:

Tempat : Dewan Serbaguna MK Land Klebang Putra
Tarikh : 6 R'Akhir 1432 - 11 Mac 2011 (jumaat)
Jam : Maghrib berjemaah


KP : Rasulullah ada mengatakan di akhir zaman nanti, ummat aku akan berasa sukar untuk memilih Islam yang sebenarnya.. Lu fikir le sndili

Read more...

DS NAJIB JANGAN HINA ULAMA'

>> Thursday, March 03, 2011

Read more...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP